Christiaan Lam – over de dagelijkse avonturen van een mobiele manager
Random header image... Refresh for more!

Boekbespreking: Waarom mannen en vrouwen met hun lichaam zeggen wat ze eigenlijk niet willen vertellen – Allan & Barbara Pease

pease.gifAllan en Barbara Pease zijn onderzoekers en trainers op het gebied van verbale en nonverbale communicatie. In dit boek richten ze zich tot ons met resultaten van onderzoeken op het gebied van psychologie, biologie en sociologie toegespitst op nonverbale communicatie oftewel: lichaamstaal. Ik heb dit boek aangeschaf nadat ik twee andere boeken van hen had gelezen over de verschillen tussen mannen en vrouwen (ja, die verschillen zijn er).

In het boek worden verschillende soorten van nonverbale communicatie behandeld: kijken, handen, lichaam, zithouding en nog veel meer. Daarbij worden veel voorbeelden gebruikt door middel van fotoos van vaak bekende internationale notabelen; presidenten of artiesten bijvoorbeeld.

Ik kan niet anders zeggen dat dat ik het een leuk boek vond en het lijkt me een perfecte keus voor iedereen die zich eens meer wil verdiepen in lichaamstaal. Het taalgebruik is boeiend, humoreus en aansprekend en ik heb er veel van geleerd. Geleerd om te kijken naar het nonverbale gedrag van anderen en ook om meer te letten om de signalen die ik zelf geef, bedoeld en vooral ook onbedoeld. Dat ik iets niet interessant vind, wil nog niet zeggen dat ik zo onbeleefd hoef te zijn dat te tonen (door bijvoorbeeld half afgewend te gaan zitten en mijn voeten in de richting van de deur te wijzen); want reken maar dat veel mensen tegenover me onbewust wel doorhebben dat er iets niet klopt.

Aanrader.

ISBN: 90.274.9797.4